نکات جالبی برای داشتن یک پیج موفق اینستاگرامی
نکات داشتن پیج اینستاگرامی موفق
goalfinal

هدف از این مقاله

نکات پیج اینستاگرامی موفق

تاریخ به‌روزرسانی

2022-01-03

سطح مقاله

متوسط

زمان تقریبی مطالعه

5 دقیقه

این مقاله حاصل تحقیق و مطالعه ی من در این زمینه است. و حتما به کسانی که به داشتن کسب و کار اینستاگرامی و راه اندازی پیج موفق خودشون علاقه مند هستند پیشنهاد میکنم که این این مقاله ی کوتاه رو تا آخر دنبال کنند.

چرا باید این مقاله را بخوانیم؟

  • فوت وفن های داشتن یه پیج پربازدید و موفق
  • راه های افزایش فالور و بازدید پست ها در اینستاگرام
  • چه جوری تولید محتوا کنیم که مورد توجه قرار بگیره؟
  • چه جوری بدون نیاز به کامپیوتر محتوای جذابی تولید کنیم؟
  • معرفی بهترین نرم افزارهای موجود در اینترنت برای تولید محتوا با گوشی
  • ترفندهایی برای افزایش فروش اینترنتی با پیج اینستاگرام

قدم اول و اولین چیزی که دیده می شود و باید به آن توجه کرد :

1- اسم پیج:

خیلی وقت ها یک اسم نامناسب باعث می شود که فالوراهای یک پیج پایین بیاید و بازده خوبی نداشته باشد مثلا خیلی پیج ها از معادل های انگلیسی استفاده میکنند. شما فرض کنید پیجی که میخواهد ویدیوها و عکسهای گرافیکی ارائه دهد اسم پیج را age of graphic گذاشته است و اگر یه فردی انگلیسی بلد نباشد و یا نوشتن کلمه ی age را نداند در قسمت سرچ اینستا نمیتواند پیج را پیدا کند. در واقع با شما با اینکه به صورت عامیانه و فارسی کلمه ی عصر گرافیک را تلفظ می کنید اما در نوشتار چیز دیگری را سرچ می کنید.

برای اینکه اولین نکته یعنی یک اسم مناسب برای پیج را رعایت کنیم، بهتر بود این فرد اسم پیج را به asre graffic یعنی دقیقا چیزی که تلفظ می کنیم با چیزی که می نویسیم یکسان باشد، تغییر می داد.

دقت کنید که حدالامکان از خط تیره و آندرلاین در آیدی و اسم پیجتان استفاده نکنید چون تفاوت و تشخیص این دوتا هنگام دیدن و نوشتن خیلی سخت خواهد بود، خصوصا زمانی که دو خط تیره یا آندرلاین کنار هم قرار بگیرند اصلا قابل تشخیص نیستند( مثلا — یا__ ) به جای استفاده از این علائم بهتر است از نقطه (.) در آیدی پیج خود استفاده کنید.

2- تصویر پروفایل:

تصویر پروفایل خیلی مهمه و باید حتما تصویر واضح از لوگوی پیج باشه و اگر بصورت لوگوی تایپوگرافی بود باید طوری باشه که دقیقا موقع لود شدن وسط دایره ی عکس پروفایل اینستاگرام قرار گرفته بشه و اگر پیج فرد خاصیه، تصویری واضح از چهره باشه تا فالور بعنوان بیننده بتونه اونو تشخیص بده

3- استوری و هایلات ها:

نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که حتما هایلایت ها مناسب با موضوع پیج باشد و باید یک اسم متناسب با محتوای آن انتخاب شود. تصور کنید یک آنلاین شاپ داریم که فروش محصول انجام می دهد و هایلایت هایی که می توانیم داشته باشیم به صورت زیر است: روشهای خرید _ روش ثبت سفارش با ما _تماس با ما_درباره ی ما (و با توجه به این که معرفی خودتان بسیار مهم است و می تواند باعث اعتمادسازی شود بهتر است در این قسمت به جای معرفی خود با یک متن، یک ویدیو تهیه کنید و به معرفی خود و کسب و کارتان بپردازید.)

4- بیوگرافی:

درقسمت بایو پیجتان کلمات مهم و کلیدی کسب و کار خود را بصورت هشتگ بنویسید و از یک شعار تبلیغاتی استفاده کنید نه کلمات و جملات کلیشه ای! مثلا نو اندیشان ثروتمند می شوند. یک شعاری که تمام چیزی را که این پیج نیاز دارد را در یک جمله رفع کرده یعنی اگر نواندیش باشی از طریق کسب و کار و بیزینستان می توانید ثروتمند شوید.

نکته: دقت کنید در قسمت بایو پیج فقط یکی از موارد زیر را استفاده کنید نه همه باهم: لینک اینستاگرام _آدرس کنال تلگرام_ شماره تلفن

راه های افزایش فالور و روش های آن:

1- اولین و ساده ترین راه تعدادی نرم افزارهای موجود در اپ استور و گوگل هستند که من دوتا سایت که نسبتا خوب هستند را معرفی می کنم high follower.com – followeryab.com البته این روش اصلا پیشنهاد نمیشود!! فالور باید هدفمند باشد یعنی فالوری باشد که به مطالب یا محصولات پیج شما نیاز دارد و شما درآینده بتوانید آن ها را به خرید ترغیب کنید نه صرفا عدد فالور های شما بالا برود.

2- فالو کردن پیج های مرتبط و در حوزه ی فعالیتی خود و تعامل مثبت با آن ها (مثل کامنت های خلاقانه و هوشمندانه گذاشتن زیر پست های آن ها طوری که افراد را برای دیدن پیجتان ترغیب کند)

پیج هایی که فالویینگ های( دنبال شونده) کمتری دارند چون ممکن است آن ها هم مثل شما تازه وارد باشند پس احتمال اینکه با شما تعامل داشته باشند و شما را فالو کنند بیشتر از پیج های بزرگ با فالورهای بیشتر است.

3- یا برای پیج هایی که باز و تعداد فالورها و فالویینگ های( دنبال شونده های) آن کم هستند لایک و کامنت بگزاریم.

نکته: این روش زمان زیادی می گیرد و صبر زیادی می خواهد ودر این روش باید از کامنت گذاری خلاقانه استفاده کنیم نه صرفا کامنت های معمولی مثل بقیه افراد!!

4- هشتگ زدن در قسمت کپشن: سعی کنید هشتگ ها مرتبط با کسب و کار و پیجتان باشد و هرچه کوتاه تر و مرتبط تر باشد، تاثیر و بازخورد خیلی بیشتری خواهد داشت هرچه هشتگ ها را با دقت تر انتخاب کنید بازدهی پیجتان بالاتر می رود زیرا با هر بار سرچ آن هشتگ توسط کاربر، پستی را که شما از آن کلمه استفاده کردید نمایش می دهد و باعث افزایش بازدید پست شما می شود

نکته: کپشن نویسی یکی از مهمترین و موثرترین راه های افزایش فالور است!!

5- استفاده از موقعیت مکانی (لوکیشن)در پست ها می تواند بازدید پست و در نتیجه پیج را بالا ببرد.

6- تگ کردن پیج هایی که در حوزه ی مرتبط با پیج شما هستند و برای اینکه دیده شویم می توانیم تگ ها را حذف کنیم و دوباره تگ کنیم که رفرش و بروزرسانی شود و این باعث می شود که در قسمت بالای پیج موردنظر قرار بگیرد و دیده شوید.

البته این تگ شدن باید در قسمت پست باشد و نه در قسمت کپشن پست!!

نکته: این روش ممکن است باعث مزاحمت برای پیج های دیگر شود.

7- تبلیغات: می توانید پیج هایی که تعداد فالور و همچنین تعامل های خوبی دارند را انتخاب کنید و به آن ها تبلیغات در قالب پست و یا استوری دهید. حتما قبل از تبلیغات پیچ های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید و از بین آن ها پیجی را انتخاب کنید که بهترین و بیشترین تعامل را داشته باشد و برای اطمینان می توانید از پیجی که قصد تبلیغ به آن ها را دارید تقاضا کنید تعداد بازدید و تعامل پست و استوری خود را در اختیار شما قرار دهند.

نکته: هرچه حوزه فعالیت پیج هایی که به آن ها تبلیغات می دهید با پیج شما مرتبط تر باشد بازدهی بیشتری می گیرید.

8- تولید محتوای مناسب و جذاب: تولید محتوا شما باید طوری باشد که علاوه بر جذاب بودن بلحاظ گرافیکی و استفاده مناسب از رنگ ها همینطور باید حس زنده بودن را هم به مخاطبانتان منتقل کند.

سوال: من یک پیچ فروش محصول دارم و علاوه بر تعداد فالورهای زیاد، فروشی ندارم چه کاری انجام دهم؟

راهکار: در پیج هایی که محصولی را به فروش می رسانند، بحث اعتمادسازی بین آن پیج و کاربر و معرفی محصول بسیار مسئله ی مهمی است و باید کیفیت محصول و هم چنین تمایز آن نسبت به کالای مشابه موجود در بازار را برای کاربرو مشتری به خوبی بیان کنید.

حالاسوال این است که حس اعتماد را چطور به وجود بیاوریم؟ با گرفتن ویدیوهایی از خودتان در استوری یا قرار دادن آن بصورت پست یا تصاویر جذاب از پشت صحنه ی کار مثلا از قسمت بسته بندی محصولی که انجام می دهید یا برای پیج هایی که چیزی را آموزش می دهند میتوانند از مراحل ضبط و ادیت فیلم های آموزشی ویدیو تهیه کنند.

جالا به تولید محتوا که مهمترین مسئله را در افزایش بازدید یک پیج دارد می پردازیم : اولین چیزی که قبل از پست گذاشتن باید به آن توجه کنیم این است که پیج اینستاگرام شما ویترین مغازه شماست و در دنیای روزمره هم همیشه شما جذب مغازه هایی می شوید که ویترین جذابتری دارند پس خواهشا محصولات فروشگاهتان را بصورت عکس های بی کیفیت و ادیت و نور مناسب قرار ندهید (بعضی از پیج ها در یک نگاه کلی بسیار بهم ریخته و بی کیفیت هستند بدلیل اینکه فقط عکس های محصولاتشان را بدون هیچ ادیت و طرح گرافیکی قرار دادند )در این قسمت به معرفی نرم افزارهای خیلی کاربردی برای تولید محتوا می پردازیم که شما جتی با داشتن گوشی هم بتوانید یک تولید محتوای قوی و با کیفیت داشته باشید و دیگر هیچ نیازی به لپ تاپ یا نرم افزار خاصی ندارید .

برای ساخت و ادیت ویدیو:

kinemaster _ lexis audio editor _ split video _ mixaloop_aveeplayer_youcut

برای ادیت عکس:

Canva_snapseed_picsart متن نگارو _coolgram_ posters

بعد از اینکه مطالب وعکس ها،ویدیوهای مدنظرتان را انتخاب کردید می توانید آن ها را با نرم افزارهای بالا ادیت کنید و تغییرات دلخواهتان را روی آن ها اعمال کنیدو قبل از منتشر کردن آن ها به چند نکته باید دقت کنید:

1.کپشن مناسب و مرتبط بنویسید و از هشتگ ها استفاده کنید.

2. از لوکیشن( قراردادن مکان) استفاده کنید.

3. برای پست: آن را در سایز 1080*1080 یا 1080 *1060قرار دهید. برای استوری:در سایز1920*1080 قرار دهید

نکته ی خیلی مهمی که برای تولید محتوا باید به اون دقت کنید ساعت و برای هفتگی مناسبی برای روند پست گذاری است یعنی شما باید یه برنامه ی منظم برای پست گذاری داشته باشید مثلا یکشنبه صبح حتما یه پست انگیزشی قرار بدین یا بعدازظهر یه پست اموزشی

نظر و انتقاداتان را راجب این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. نویسنده:زهراروزبهانی

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
زهرا روزبهانی

زهرا روزبهانی

زهرا روزبهانی هستم فارغ التحصیل مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر، از سال 97 فعال در حوزه ی وب و کدنویسی هستم و در حال ارتقا مهارت ها در این راستا هستم

شاید از این مقالات هم خوشتان ییاید

logo
Web Designer